ماژول کالیبراسیون

نگهداری و تعمیرات و کالیبراسیون


ماژول کالیبراسیون

ماژول کالیبراسیون یک ابزار مفید برای اندازه گیری و تنظیم دقت و صحت دستگاه های اندازه گیری است. ماژول کالیبراسیون میتواند به صورت دستی یا خودکار کار کند و با استفاده از استانداردهای مرجع، مقادیر اندازه گیری شده را با مقادیر صحیح مقایسه کرده و خطای احتمالی را تشخیص و اصلاح کند.

ماژول کالیبراسیون دارای چندین مزیت است، از جمله:

• افزایش کارایی و بازده دستگاه های اندازه گیری

• کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات

• افزایش اطمینان و اعتبار نتایج اندازه گیری

• رعایت استانداردهای کیفیت و قوانین مربوطه

• پیشگیری از خطاهای ناشی از عدم دقت دستگاه ها

ماژول کالیبراسیون برای دستگاه های اندازه گیری مختلف مانند ترمومتر، فشارسنج، جرمسنج، ولت متر، آمپرمتر، اسپکتروفتومتر و غیره قابل استفاده است. بسته به نوع دستگاه و پارامترهای اندازه گیری شده، ماژول کالیبراسیون میتواند با روش های مختلفی مانند روش آزمون، روش تطبیق، روش تصحیح و روش تعادل کالیبراسیون را انجام دهد.

ماژول کالیبراسیون یک قسمت ضروری از سامانه های اندازه گیری است که باعث بهبود عملکرد و دقت آنها میشود. با استفاده از ماژول کالیبراسیون، میتوان نتایج اندازه گیری را با استانداردهای جهانی همسان ساخت و به صورت قابل اعتماد و قابل تکرار گزارش کرد

در نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه میتوان  ثبت استاندارد کالیبراسیون در شناسنامه ی هر تجهیز ابزار دقیق، برنامه ریزی و مکانیزه کردن فرایند کالیبراسیون به صورت دوره ای و موردی، امکان ثبت نتایج قبل و بعد از کالیبراسیون، اخذ خطاهای اندازه گیری و مقایسه ی آن با مقادیر مرجع،صدور و چاپ گواهینامه و برچسب کالیبراسیون، تعیین و پیشنهاد بازه و سررسید کالیبراسیون بعدی و گزارش نمودار روند انحراف تجهیز ابزار دقیق را انجام داد.

کالیبراسیون اولیه دستگاه

معمولاً کالیبراسیون اولیه دستگاه، آزمون و اندازه گیری در مرحله ساخت و تولید آن انجام می گیرد که می تواند شامل این مراحل باشد:

درجه بندی دستگاه، تنظیم مدارات الکتریکی موجود روی وسیله مانند تنظیم نشان دهنده های دیجیتالی، تخمین عدم قطعیت و پایداری دستگاه. پس از این مراحل، وسیله اندازه گیری با توجه به طول عمر آن مورد استفاده قرار می گیرد.

کالیبراسیون مجدد دستگاه

کالیبراسیون مجدد جهت اطمینان از عملکرد صحیح دستگاهها و کنترل کیفیت اجزای آنها مورد نیاز است. بنابراین با کالیبراسیون مجدد می توان عوامل و اجزایی از دستگاه را که کیفیت خود را از دست داده است، شناسایی کرد.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM ( Preventive Maintenance

به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که در جهت افزایش کارایی و به تعویق انداختن بازه زمانی تعمیرات تجهیزات اجرا می شود. این فعالیت ها شامل کنترل، بازرسی و بازبینی دورهای کمی و کیفی دستگاه، بررسی وضعیت عملکرد آن، بررسی صحت و دقت خروجی های دستگاه (تست کالیبراسیون)، بازبینی ایمنی دستگاه جهت به حداقل رساندن خطرات ناشی از عیوب دستگاه به منظور ارائه خدمات بهتر و انجام فعالیت هایی از قبیل تمیز کاری، روغن کاری یا تعویض قطعاتی که دچار مشکل هستند می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *